¿Vas a participar en el tercer programa de trabajo de H2020 (2018-2020)?

por | 21 de marzo, 2016

La Comisión Europea ha publicado el informe Strategic foresight como apoyo a la preparación del tercer programa de trabajo de H2020 (2018-2020)

Strategic foresightStrategic foresight

Autor(es) colectivo(s): Comisión Europea, Dirección General de Investigación e Innovación
Autor(es) individual(es): Martin Duckworth, David Lye, Joe Ravetz, Gill Ringland
Temas: Política y organización de la investigación, Investigación científica y técnica
Idioma: inglés

ISBN: 978-92-79-53672-4 / DOI: 10.2777/323950

Descarga gratuita

Contenido:

• Hyper-connectivity and Big Data driving accelerated change and innovation
  • Falling cost of energy as potential game changer
  • Migration and changing demographics as important for innovation in Europe
  • Health as a major driver for aspirations, shaping attitudes to Research and Innovation
  • Climate change, oceans and space as projects important for humanity as a whole
  • Primary sector innovation as a strategic concern, key for sustainability and well-being
  • Biotechnology as the next wave of disrupting technologies
  • Instability, as a new norm in global society

In addition, the report emphasizes the importance of public engagement, a strong export-oriented economic base; congruence between the different policies involved and the contribution of research to building capacity for collective international decision-making on a global scale.

Fuente: Servicio de Investigación de la Universidad Carlos III de Madrid

Publicado en Financiación

CVN FECYT y Scopus

FECYT nos comunica los cambios en la exportación de CVN de FECYT desde Scopus Desde Elsevier, nos informan de un importante cambio que tiene lugar...